Lättläst: renovering

Är det dags att renovera?
Då finns det flera saker ni kan göra
för att spara el i framtiden.

Isolera

Ett hus med bra isolering
håller värmen bättre.
Ni kan isolera huset på flera sätt:

  • Isolera vinden
    Gamla hus kan spara mycket energi
    genom att isolera vinden.
    Det brukar inte heller vara så dyrt.
  • Täta dörrar och fönster
    Mycket värme försvinner
    i entréer och trapphus
    om fönster och dörrar inte är täta.
  • Renovera eller byta fönster
    Ni kan spara både pengar och el
    genom att renovera
    eller byta ut gamla fönster.
    Det blir också bättre temperatur inomhus.

Du kan läsa en längre version av texten här:
Tilläggsisolering

Innehåll på sidan

Hjälpte informationen på sidan dig?

Vill du ha kostnadsfri rådgivning?

Här finns kontaktuppgifter till din kommunala energi- och klimatrådgivare. Rådgivningen är opartisk och kostnadsfri.