Lättläst: Laddplatser för bilar
El-bilar har blivit vanliga.
Därför är det bra
att ordna platser
där man kan ladda el-bilar.
Där kan ni ladda företagets bilar.
Och personalen kan ladda sina bilar.
Ni kan välja om personalen ska få ladda gratis
eller om de ska betala.
Risken med gratis laddning är
att folk använder mer el än nödvändigt.
Det allra bästa för miljön är ju
att gå, cykla eller åka buss.
Du kan läsa en längre version av texten här:
Laddplatser på företaget.
Innehåll på sidan
-
Lättläst: Skaffa koll
För att veta vad ni kan göra för att spara energi behöver ni först veta hur mycket ni använder.
-
Lättläst: När elen försvinner
Det kan hända att elen försvinner. Ibland beror det på ett oväder eller en olycka. Det kan också hända att hela landet behöver spara på el.
-
Lättläst: Lagra energi
Vill ni använda mer miljövänlig energi? Då kan ni behöva köpa in batterier för att lagra el som ni gör med egna solceller.
Vill du ha kostnadsfri rådgivning?
Här finns kontaktuppgifter till din kommunala energi- och klimatrådgivare. Rådgivningen är opartisk och kostnadsfri.