Lättläst: Lagra energi

Vill ni använda mer miljövänlig energi?
Då kan ni behöva köpa in
batterier för att lagra el
som ni gör med egna solceller.

Att köpa in batterier kan vara dyrt.
Men det kan hjälpa företaget
att spara pengar senare.

Ni kan ladda batterier
när priset på el är lågt.
Och använda batterierna
när priset på el är högt.

Batterier är en bra reserv att ha
om elen skulle försvinna.
Men då behöver ni bygga
systemet speciellt för elavbrott.

Tänk på att batterier kan bli
väldigt varma.
Därför är det mycket viktigt
att de installeras på rätt sätt.

Du kan läsa en längre version av texten här:
Energilagring.

Innehåll på sidan

Hjälpte informationen på sidan dig?

Vill du ha kostnadsfri rådgivning?

Här finns kontaktuppgifter till din kommunala energi- och klimatrådgivare. Rådgivningen är opartisk och kostnadsfri.