Lättläst: företag
Företag har ansvar för att använda energi
på ett bra sätt. Det står i Sveriges lagar om miljö.
I första hand ska ni använda energi
från sol, vind eller vatten.
-
Lättläst:Tips spara energi
Det finns många saker som ditt företag kan göra för att spara energi.
-
Lättläst: Skaffa koll
För att veta vad ni kan göra för att spara energi behöver ni först veta hur mycket ni använder.
-
Lättläst: Laddplatser för bilar
El-bilar har blivit vanliga. Därför är det bra att ordna platser där man kan ladda el-bilar.
-
Lättläst: Lagra energi
Vill ni använda mer miljövänlig energi? Då kan ni behöva köpa in batterier för att lagra el som ni gör med egna solceller.
-
Lättläst: När elen försvinner
Det kan hända att elen försvinner. Ibland beror det på ett oväder eller en olycka. Det kan också hända att hela landet behöver spara på el.